vineri, 20 aprilie 2012

CE ESTE DE FAPT COMUNICAREA?


E timpul sa vorbim despre ceva,ce ne place tuturor : SA COMUNICAM!
E important sa stim despre COMUNICARE ca nu se desfasoara intrun singur sens.Comunicarea nu inseamna ca eu sa vorbesc iar tu sa asculti sau invers,nu inseamna  sa vorbesc si si sa spun ceva,sa indic,sa arat. Ci inseamna sa fim amandoi intro conversatie in ambele sensuri.Vorbeste unul,vorbeste si celalalt,asculti tu,asculta si celalalt (Asa are loc o adevarata comunicare). Astfel ambele persoane, intr-o comunicare, “pleaca” intro calatorie verbala, vizuala,emotionala, IMPREUNA.

 De multe ori intr-o comunicare lasam pe cineva deoparte,se intampla foarte des ca cineva sa inceapa sa vorbeasca si celalalt se pierde. La toti ne place sa comunicam,sa vorbim, dar foarte putini stim sa si ASCULTAM. De obicei  doar auzim ceea ce spune cealalta persoana, nu o ascultam pentru ca suntem nerabdatori sa ne vina randul sa spunem noi ce avem de zis,noi avem partea cea mai interesanta de dezvaluit intotdeauna. Dar cum e cand amandoua persoane fac asta intro comunicare? Cand se intampla asta, OPRESTE COMUNICAREA,intelegand faptul ca mai intai trebuie sa faci o conexiune vizuala, emotional,verbala IMPREUNA cu cealalta persoana si APOI sa comunici.

Daca comunicam fara sa fim conectati la acea conversatie,mereu il vom pierde pe ascultator.Dar daca mai intai stabilim o conexiune cu ei, si exista o comunicare intre NOI,pentru ca a comunica nu inseamna doar eu,ci NOI,atunci comunicarea va fi eficienta.

Cei mai buni comunicatori sunt cei care STIU si INTELEG sa asculte.Daca va uitati la configuratia fetei noastre, avem o gura si doua urechi. Ce inseamna asta? Sa vorbim mai putin si sa ascultam mai mult, altfel Dumnezeu ne-ar fi dat doua guri si o ureche.Foarte important sa invatam sa comunicam, pentru ca asa dezvoltam relatii, intelegem ca si ceilalti au dreptatea lor.

Pentru cine vrea sa isi imbunatateasca abilitatile de comunicare, va recomand un exercitiu simplu: identificati o persoana care vi se pare greu de abordat: un profesor, un manager din organizatia in care lucrati, chiar un vecin si ginditi-va la o strategie de abordare prin care sa ii furati 2-3 minute de atentie (sau mai mult!) Concepeti o schema a situatiei, pornind de la salut si continuind cu o intrebare potrivita care sa o faca sa va si raspunda. Nu omiteti nici un detaliu: cum o sa stati, cum o sa o priviti in fata, fara a parea insa agresivi, ce ton al vocii veti avea, ce modalitate de a va retrage veti alege si cum o veti face.
Nu in ultimul rind… treceti la actiune! :) 
Va doresc mult succes si astept un feed-back

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu